I vår värld finns inga problem,
bara möjligheter!


Välkommen till Grundblad Konsult AB!

Grundblad Konsult AB:s affärsidé är att erbjuda konsulttjänster som är av god kvalitet och som lever upp till kundens förväntningar. Vi lägger stort fokus på kundernas krav och behov och anpassar våra tjänster så att vi blir kundens naturliga val.

Vår vision är att vara ett företag med högt förtroende, dit kunderna vänder sig när de vill ha en tjänst av hög kvalitet.

Miljö

Miljö

Det finns strukturerade sätt att arbeta med miljöfrågor

ISO 14001:2015

Kvalitet

Kvalitet

Det finns strukturerade sätt att arbeta med kvalitetsfrågor

ISO 9001:2015

Arbetsmiljö

Arbetsmiljö

Det finns strukturerade sätt att arbeta med arbetsmiljöfrågor

ISO 45001:2018

Hållbarhet

Grundblad Konsult AB gör aktiva val med fokus på hållbarhet genom att skydda miljön, skapa produkter och tjänster av hög kvalitet, främja en god arbetsmiljö och samtidigt tänka ekonomiskt. Det innebär att använda resurser effektivt för att minimera avfall och utsläpp, skapa långvariga produkter, samt säkra rättvisa arbetsvillkor för de som tillverkar dem. Samtidigt är det viktigt att balansera kostnader och vinster för att stödja och hållbar ekonomi för både företag och samhälle.

Miljö

Vi gör alltid ett miljövänligt val och vi hjälper gärna våra kunder att också göra ett miljömedvetet val och att arbeta långsiktigt med miljöaktiviteter.

Kvalitet

Vi har alltid kvalitet i fokus och vi hjälper gärna våra kunder att också arbeta på ett strukturerat och kvalitativt sätt.

Arbetsmiljö

Vi har ett högt säkerhetstänk med fokus på trivsel och välmående och vi hjälper gärna våra kunder att prioritera medarbetarna.

Konsulttjänster till hög kvalitet


Arbetsuppgiften ska bli lättare att utföra,inte mer omständigt!

Grundblad Konsult AB erbjuder konsulttjänster riktade mot verksamheter av olika karaktärer och utgår från Örebro. Vi har stort fokus på maximal kundnytta. Vi hjälper till med ledningssystem inom kvalitet, miljö, systematiskt arbetsmiljöarbete och brandskyddsarbete. Vi kan stärka upp kompetensen där det behövs i er organisation, eller hjälpa till vid produktionsförbättring.

Vi kan även hjälpa er med verksamhetens hemsida.



Vilka är våra kunder?

Större delen av vår kundflora är inom industrin (bearbetning, ytbehandling, målning, montering, lager och svetsning), bygg och förvaltning samt några föreningar. Storleken på våra kunder skiljer sig mycket. De flesta av våra kunder ligger i mellansverige med fokus runt mälardalen.

För oss är kunden alltid i centrum.

Konsulttjänsterna vi oftast får är dessa


  • Ledningssystem (Vi skapar verksamhetsanpassade ledningssystem)

  • Internrevisioner

  • ISO 9001:2015 (Kvalitet)

  • ISO 14001:2015 (Miljö)

  • ISO 45001:2018 / AFS 2001:1 (Arbetsmiljö)

  • Vi har erfarenhet av IATF 16949:2016 (Kvalitet inom fordonsindustrin)

  • Förbättringsarbete och avvikelsehantering

  • Kontrollprogram, miljörapport

  • Kemikalieregister

  • Instruktioner och rutiner

  • Produktionsteknik

  • Ordning och reda (5S)

  • Bryt & lås

  • AutoCAD (Layout)

  • Brandskydd (Utrymningsplaner och dokumentation)

  • Skyltar/Märkning

  • Projektledning

  • Hemsida

Kontakt


Tveka inte att kontakta oss. Fyll gärna i formuläret så återkommer vi så snart vi kan.

Obs, var noga med stavningen av er E-postadress.


Vi utgår från Örebro.

sweden sweden

Vi utgår från Örebro.

ISO 9001:2015 – Ledningssystem för Kvalitet


Vi har alltid kvalitet i fokus!

ISO 9001:2015 är en internationell standard för kvalitetsledningssystem. En certifiering enligt 9001:2015 är ett sätt att visa både internt och externt, att verksamheten prioriterat att systematiskt förbättra sig och uppfylla sina kunders och intressenters krav och förväntningar. Ett certifierat kvalitetsledningssystem ger ett starkare varumärke och ett bra och ökat förtroende för befintliga kunder och för nya kunder.



Varför ett strukturerat kvalitetsarbete?

Alla vinner på att ha ett bra, tydligt och lättarbetat kvalitetsarbete. Att arbeta fokuserat på kvalitet är samtidigt att vara en attraktiv leverantör vilket gynnar hela verksamheten på många sätt. Vi tillbringar en stor del av våra liv på jobbet. Därför är det viktigt att vi arbetar med vår kvalitet på arbetsplatsen. Det betyder att vi ALLA behöver ett bra kvalitetsarbete.


Om verksamheten redan är certifierad enligt någon standard så är det lättare att införa även denna standard.

Ledningssystem

Ledningssystem

Redan certifierad? Då är det lättare att lägga till en yttligare standard. Vill du veta mer?

ISO 14001:2015 – För systematiskt Miljöarbete


Vi gör alltid ett miljövänligt val!

ISO 14001:2015 är en internationell standard för systematiskt miljöarbete. En certifiering enligt ISO 14001:2015 är ett sätt att visa både internt och externt, att verksamheten prioriterat att systematiskt förbättra sitt miljöarbete och uppfylla sina kunders och intressenters krav och förväntningar samt lagkrav. Ett certifierat miljöledningssystem ger ett starkare varumärke och ett bra och ökat förtroende för befintliga kunder och för nya kunder.



Varför ett standardiserat miljöarbete?

Alla vinner på att ha en bra miljö. Att vara en attraktiv arbetsplats är samtidigt att vara en attraktiv arbetsgivare vilket gynnar hela verksamheten på många sätt. Vi tillbringar stor tid på jobbet. Därför är det viktigt att vi alla arbetar med miljöfrågorna. Det betyder att vi ALLA behöver en bra miljö.


Om verksamheten redan är certifierad enligt någon standard så är det lättare att införa även denna standard.

Ledningssystem

Ledningssystem

Redan certifierad? Då är det lättare att lägga till en yttligare standard. Vill du veta mer?

Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM)


Vi har ett högt säkerhetstänk med fokus på trivsel och välmående!

Ett bra och fungerande systematiskt arbetsmiljöarbete leder till en bra arbetsmiljö som gynnar alla. Din arbetsmiljö är allt det du har runt omkring dig på jobbet och lokalen som du befinner dig i när du arbetat. Som arbetsredskapen (till exempel mobiltelefon och dator) och maskiner, luften, ljudet och ljuset. Även hur arbetet är planerat, det sociala samspelet och hur du trivs på arbetsplatsen. Genom att arbeta förebyggande och systematiskt med arbetsmiljön kan det leda till en bättre arbetsmiljö för alla på arbetsplatsen.


Detta kan göras på olika sätt.



Systematiskt arbetsmiljöarbete (AFS 2023:1-15)

Arbetsmiljölagen säger att varje arbetsplats skall ha ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Detta är ett minimum vad som krävs för att få en bra och fungerande arbetsmiljö.



ISO 45001:2018

ISO 45001 är en internationell standard för systematiskt arbetsmiljöarbete. En certifiering enligt ISO 45001 är ett sätt att visa både internt och externt, att verksamheten prioriterar att systematiskt förbättra sitt arbetsmiljöarbete och uppfylla alla intressenters förväntningar och även de berörda lagkrav och krav från Arbetsmiljöverket.

Varför ett systematiskt arbetsmiljöarbete?

Alla vinner på att ha en bra arbetsmiljö där det är fokus på välmående och trivsel. Att vara en attraktiv arbetsplats är samtidigt att vara en attraktiv arbetsgivare vilket gynnar hela verksamheten på många sätt. Vi tillbringar en stor del av våra liv på jobbet. Därför är det viktigt att vi trivs och mår bra på vår arbetsplats. Det betyder att vi ALLA behöver en bra arbetsmiljö.


Om verksamheten redan är certifierad enligt någon standard så är det lättare att införa även denna standard.

Ledningssystem

Ledningssystem

Redan certifierad? Då är det lättare att lägga till en yttligare standard. Vill du veta mer?

Vad är ett flödesschema eller en processkarta?


En tydlig process förenklar arbetet och minimerar felkällor!

Det är oftare lättare att visa något med en skiss eller bild än att beskriva det med ord. Ett flödesschema eller en processkarta använder symboler, pilar och text för att tydligt förklara en process. I ett flödesschema eller en processkarta finns det ofta ett flertal processflöden som länkas samman och ger då en tydligare bild över alla processer. Dessutom ger ett flödesschema eller en processkarta en snabb överblick över processflödet.

För övrigt är ett flödesschema eller en processkarta ett värdefullt verktyg för att kunna förbättra effektiviteten i processflödet. Det är enkla bilder som visar hur en process ser ut och kommer att fungera så att flera kan förstå aktiviteterna i processflödet. Ett flödesschema eller en processkarta kan också användas för att analysera och riskbedöma en process och skapa en steg-för-steg-bild, som du sedan kan arbeta med.



Ett flödesschema eller en processkarta används inom många områden

  • Dokumentera och analysera en eller flera processer.

  • Standardisera en process för ökad effektivitet och kvalitet.

  • Tydliggöra en process för utbildning eller förståelse för berörda, eller för andra i verksamheten.

  • Hitta flaskhalsar, minska eller ta bort onödiga steg i en process och förbättra den.

Varför behövs tydliga processer och processflöden?

Alla vinner på att ha sina processer dokumenterade på ett bra och tydligt sätt.

Att arbeta strategiskt med att förbättra sina processer gynnar hela verksamheten på många possitiva sätt. Vi tillbringar en stor del av våra liv på jobbet. Därför är det viktigt att processerna på arbetsplatsen fungerar bra och levererar. Det betyder att vi ALLA behöver bra dokumenterade processer.

Vi kan hjälpa er att tydliggöra era processer och processflöden.

Layout


Mycket tid kan sparas med en bra och tydlig layout!

Layouter och översiktsplaner förekommer på många ställen och används på olika sätt. En bra och tydlig layout över en verksamhet kan förenkla och underlätta arbetet och planeringen i en verksamhet väsentligt. Mycket vanligt är att man inte ser nyttan med en bra layout där viktig och nödvändig information är inritad för att få en verklighetsanpassad översyn och då ta rätt beslut baserad på fakta.



Till exempel på användningsområden:

  • Planering för att skapa en bra och fungerande verkstad med rätt förutsättningar vid maskinutrustningar.

  • För att få en tydlig överblick på logistiken och framkomligheten tex mellan olika utrustningar.

  • För att få en förståelse över hur stor yta som verkligen behövs på en arbetsplats eller i ett lager.

  • Vid om- eller tillbyggnad av lokaler.

  • För att arbeta med brandskyddsarbetet som tex utrymningsvägar.

  • Planera och skapa platser eller ytor för kemikalier.

  • Planera och skapa platser eller ytor för avfallet och för det farliga avfallet.


Många nödvändiga och bra användningsområden för en bra layout finns det.



Varför behövs en bra layout?

Alla vinner på att ha en bra, tydlig och lättarbetad layout över verksamheten.

Vi tillbringar en stor del av våra liv på jobbet och i verksamhetens lokaler. Därför är det viktigt att vi arbetar med layouten på arbetsplatsen. Det betyder att vi ALLA behöver en bra layout.

Vad är ett ledningssystem?


Ledningssystem ska underlätta arbetet, inte försvåra...!

Ett ledningssystem kan beskrivas som ett hjälpmedel att styra och kontrollera verksamheten. Strukturera upp en organisation, policy, mål, processer/aktivitetsflöden med fastställda rutiner med tillhörande checklistor, mätetal/mätmetoder samt uppföljning.

Ledningssystemet kan ha olika inriktningar så som kvalitet, miljö, arbetsmiljö eller andra viktiga inriktningar som verksamheten vill ha styrning på. Beroende på inriktningen av ledningssystemet beskriver det hur verksamheten skall arbeta med förbättringar och justeringar för att kunna nå uppsatta mål.



Till exempel:

  • Miljöledningssystem syftar till att minska verksamhetens miljöpåverkan.

  • Kvalitetsledningssystem syftar till att säkerställa och öka verksamhetens kund- och intressentnytta.

  • Arbetsmiljöledningssystem syftar till att säkra arbetsmiljöarbetet och öka välmående och trivsel.



Vanligtvis består ett ledningssystem av en beskrivning av verksamhetens processer och rutiner. När högsta ledningen har beslutat och godkänt en huvudprocesskarta används den som utgångspunkt för att arbeta vidare med ledningssystemet och dess omfattning.

Vad är en ledningssystems standard?

En ledningssystemstandard ger stöd och vägledning för organisationer att bygga upp sitt ledningssystem. De vanligast förekommande standarderna för ledningssystem är de internationella ISO-standarderna. Många av dessa standarder följer samma struktur och kapitelindelning och går därför lätt att integrera med varandra. Standarderna innehåller krav som ledningssystemet ska uppfylla om en organisation vill certifiera sig för en standarden.


En ISO standard är frivillig och kraven får aldrig vara mindre än eller gå emot lagstiftning. De är framtagna enligt ISO:s kvalitetssäkrade framtagningsprocess där alla världens länder har möjlighet att vara med och påverka innehållet.



De mest kända ledningssystemen är:

  • ISO 9001:2015 för kvalitet

  • ISO 14001:2015 för miljö

  • ISO 45001:2018 för arbetsmiljö

Skyltning och märkning


Vi har alltid stor fokus på, ordning och tydlighet!

Olika verksamheter har olika behov och krav på skyltning och uppmärkning. Det underlättar ert arbete vesäntligt när rätt och nögvändig information finns på plats. Så som om något inte är tillåtet eller om man skall gå eller köra någonstans. Även om man letar efter något så är det lättare att hitta om det är uppmärkt på vilken plats och vad som finns på platsen.


Till exempel:

  • Varningsskylt

  • Påbudsskylt

  • Förbudsskyltar

  • Kameraövervaknings skyltar

  • Pilar

  • Gods- eller artikelmärkning

  • Uppmärkning

  • Kabel- eller rörmärkning

  • Övrig nödvändig information...



Hållbarheten på skyltningen & märkningen

Vi gör hållbara etiketter som lämpar sig för enkla och utmanande förhållanden. Vi skapar fungerande lösningar i samarbete med kunderna. Allt från enstaka dekaler till stora volymer som tex etiketter för produkter med speciella märkningskrav. Eller uppmärkning av ett helt lager med tillhörande lagerplatser där det krävs bra och tydlig uppmärkning.



Tveka inte att höra av dig så tittar vi på ert behov.

Kundundersökning


Vi är tacksamma om ni vill och kan ta er tid att fylla i vår kundundersökning på 11st frågor. Börja med att fylla i ert företag och ditt namn och E-post innan ni svarar på frågorna.

* Dessa frågor måste fyllas i för att du ska kunna skicka iväg kundundersökningen. Du kan hoppa över de två första frågorna om du inte är en ny kund.

(Skala 1–5 stjärnor, där 1 stjärna är ej nöjd/viktigt/möjligheter och 5 stjärnor är mycket nöjd/viktigt/möjligheter)


1.

(Ny kund)

Hur nöjd är ni med Grundblad Konsults information och tydlighet i offerten?

2.

(Ny kund)

Hur nöjd är ni med Grundblad Konsults leveranstid på offert efter offertförfrågan?

3.

Hur nöjd är ni med Grundblad Konsult gällande samarbetsförmåga/ Förståelse för er verksamhet?

4.

Hur nöjd är ni med Grundblad Konsult gällande förmågan att kommunicera/Tydlighet?

5.

Hur nöjd är ni med Grundblad Konsults prestation gällande kvaliteten på tjänsten?

6.

Hur nöjd är ni med Grundblad Konsults prestation gällande prisnivån på tjänsten?

7.

Hur viktigt är teknisk expertis vid ert val av leverantör för liknande tjänster?

8.

Hur viktigt är leveranstiden vid ert val av leverantör för liknande tjänster?

9.

Hur upplever ni Grundblad Konsults möjlighet att möta era framtida behov?

10.

Hur nöjd är ni totalt sett med Grundblad Konsult som leverantör?

11.

Skulle ni rekommendera Grundblad Konsult som leverantör till andra kunder? (Texta)

Vänligen besvara denna fråga XxX


Tack för att ni tog er tid att fylla i vår kundundersökning!

Vi uppskattar verkligen detta!